افرادی که کمردرد دارند باید چه نوع کفشی انتخاب کنند؟
افرادی که کمردرد دارند باید چه نوع کفشی انتخاب کنند؟

افرادی که کمردرد دارند باید چه نوع کفشی انتخاب کنند؟ یکی از شایع‌ترین علل کمر درد، کفش نامناسب است است .انتخاب کفش مناسب یکی از فاکتورهای مهم برای سلامتی است. همان­طور که می­دانید، پا به منزله قلب دوم و یکی از عضوهای حیاتی بدن است که کل وزن بدن و فشار ناشی از راه رفتن را تحمل می­کند.

جالب است بدانید فشاری که از سمت زمین به پا هنگام راه­ رفتن وارد می­شود. دو برابر وزن بدن است و اگر این فشار با پوشیدن کفش نامناسب ترکیب شود، سلامتی پا و بدن را تهدید کرده و مشکلات جدی به بار خواهد آورد. بنابراین لازمه پیش­گیری از این آسیب­ها، شناخت ویژگی­های کفش استاندارد و رعایت این نکات هنگام خرید کفش است.

تاثیر کفش نامناسب بر بدن

متاسفانه بسیاری از مردم به این علت که تاثیر کفش نامناسب در سلامتی و ارتباط آن با سایر اندام­ها را نمی­دانند، در انتخاب کفش مناسب کاهلی می­کنند. در صورتی که نمی­دانند این کفش غیراستاندارد حتی ستون فقرات آن­ها را تحت تاثیر قرار می­دهد و در طولانی مدت باعث آسیب دیدن مهره ­ها و ستون فقرات و در نتیجه ایجاد کمردرد­های مزمن خواهد شد.

فرم بعضی کفش­ها طوری طراحی شده که باعث می­شوند بدن شما هنگام راه رفتن یا دویدن در وضعیت غیرمتعادلی قرار گیرد و حالت صحیح و طبیعی بدن را تحت تاثیر قرار می­دهند و برخی کفش­ها حالت ایده­ال به فرم بدن داده و به حفظ شکل بدن کمک می­ کنند.

بنابراین برای این­که بتوانید کفش مناسبی انتخاب کنید تا از دردهای ناشی از پوشیدن کفش نامناسب مانند کمردرد، زانو درد و … جلوگیری کنید، ابتدا باید ویژگی کفش مناسب و متناسب با فرم پا را بدانید.

قبل از هر نکته به این موضوع توجه داشته باشید که وزن بدن و فشاری که در اثر فعالیت به پا وارد می­شود. در هر حالتی یکسان نیست. وقتی شما به فعالیت­های سنگین مانند پیاده­روی، دویدن و به طور کلی ورزش می­پردازید، فشار بیشتری به زانوها، ستون فقرات و مفاصل وارد می شود.

پس کفشی که انتخاب می­کنید، باید این قابلیت را داشته باشد که شوک و فشار ناشی از فعالیت زیاد را خنثی کند یا تا حد متعادلی کاهش دهد تا بتوانید از فعالیت و ورزش خود نهایت لذت را ببرید.

علاوه بر این­ که کفش نامناسب می­تواند هنگام ورزش و فعالیت سلامتی پاها را تهدید کند. برخی از انواع غیراستاندارد این کفش­ها هنگام نشستن روی صندلی در محل کار نیز تاثیر خود را نشان داده و باعث خمیده شدن فرم بدن و آسیب به ستون فقرات و در نهایت کمردرد می­شوند.

چگونه کفش نامناسب باعث بروز کمردرد می­شود؟

همان­طور که گفتیم کفش نامناسب با تاثیر روی ستون فقرات باعث مشکلات جسمی مانند کمردرد

می­شود مثلا کفش­هایی که پاشنه خیلی بلندی دارند، اصلا پاشنه ندارند یا سایز پای شما نیستند.

کفش غیر استاندارد حتی می­تواند باعث فشرده شدن دیسک و درد زانو شود و به مرور زمان ورم مفاصل را تشدید کند که این موضوع به اهمیت پوشیدن کفش استاندارد تاکید می­کند.

با این­که انتخاب کفش مناسب برای جلوگیری از کمردرد ضروری است. می­تواند از دردهای مزمن جلوگیری کند، اما اگر ستون فقرات شما دچار آسیب شد می­توانید با پوشیدن نوع مخصوصی از کفش ­ها و رعایت برخی اصول، کمر درد خود را تا حد ممکن کاهش دهید. برای پیش­گیری از کمردرد از پوشیدن کفش­های زیر اجتناب کنید.

کفش ­هایی که پشتیانی کامل از قوس پا ندارند

کفش­ هایی که متناسب با فرم پای شما نیستند و از قوس پای شما پشتیبانی نمی­ کنند. در ایجاد کمردرد و درد مهره­های کمر تاثیر زیادی دارند. چون قوس پا مسئولیت تحمل وزن و فشار بدن را دارد. بنابراین هنگام انتخاب کفش حتما کفشی انتخاب کنید که از فرم پای شما کاملا پشتیبانی کند.

کفش­ هایی که پاشنه خیلی بلندی دارند

پوشیدن کفش ­های پاشنه ­بلند همواره برای خانم­ های شیک­پوش وسوسه انگیز بوده و پوشیدن یک جفت کفش پاشنه­ بلند برای مهمانی یا هر مراسمی برای آن­ها در اولویت قرار دارد.

باید بدانید با پوشیدن کفش پاشنه­ بلند، پاها و بدن شما در فرم غیر طبیعی قرار می­گیرند. بدن برای غلبه به این فرم غیر طبیعی و حفظ تعادل، مجبور به فشار آوردن به مهره­های ستون فقرات می­شود که نتیجه این واکنش کمردرد است. این قائده فقط برای کفش ­های خیلی بلند نیست. شامل همه کفش­هایی که اندازه پاشنه آن­ها بیش از 2 اینچ است می­شود.

کفش­ هایی که اصلا پاشنه ندارند

کفش ­هایی که اصلا پاشنه ندارند، کفش ­های مناسبی محسوب نمی­شوند. زیرا باز هم نمی­توانند پشتیبانی خوبی از پاها و قوس کف پا نداشته و باعث آسیب به ستون فقرات می­شوند.

کفش مناسب کمردرد

افرادی که کمردرد دارند باید چه نوع کفشی انتخاب کنند؟

با این­که به نظر می­رسد انتخاب کفش مناسب که به بدن و پاها آسیب نرساند کار سختی است. اما بسیاری از کفش­ها هستند که در مراکز طبی یا مطمئن معتبر به فروش می­رسند. برخی از این کفش­ها زیر نظر پزشکان و متخصصان طراحی می ­شوند.

کفش مناسب کمردرد

اگر از کمردرد رنج می­برید از کفش­هایی که برای دویدن طراحی شده­اند استفاده کنید. این کفش­ ها به گونه­ای طراحی شده­اند که از قوس پا به طور کامل پشتیبانی می­کنند. شوک ناشی از راه رفتن یا حرکت را خنثی کنند.

علاوه بر آن با پشتیبانی از مچ پا باعث می­­شوند بدن در فرم مطلوبی قرار بگیرد و به صحیح ایستادن کمک می­کنند. علاوه بر این کفش­ها، کفش­های ارگانیک و طبی نیز می­توانند. از تحمیل فشار بیش از حد روی پاها جلوگیری کنند و در پیش­گیری از کمردرد موثر باشند.

کفش مناسب کمردرد

با این که در انتخاب کفش مناسب می­توان با رعایت نکات ذکر شده در وبسایت ما، به خوبی عمل کرد. اما اگر در انتخاب کفش مناسب دچار مشکل شدید، از مشاوران ما و پزشک خود راهنمایی بخواهید.

لینک خرید انواع کفش ایمنی پاتن

خرید انواع پوتین ایمنی   

خرید انواع کفش ایمنی  

خرید انواع کفش و پوتین عایق برق  

خرید انواع کفش پرسنلی و اداری  

خرید انواع پوشاک و لباس کار