بایدها و نبایدهای شستن کفش در ماشین­ لباس­شویی
بایدها و نبایدهای شستن کفش در ماشین­ لباس­شویی

شستن کفش در ماشین­ لباس­شویی تا چه حد مهم است ؟ اگر شما هم طرفدار پوشیدن کفش­ های سفید یا رنگ روشن هستید، احتمالا با مشکل کثیف شدن زودهنگام کفش­ هایتان مواجه هستید. تمیز کردن کفش ­ها همیشه پروسه ­ای زمان­بر و اذیت ­کننده است اما در این مقاله به بررسی روش­ه ایی راجع­ به شستن آسان کفش خواهیم پرداخت.

مراحل شستن کفش در لباسشویی

شاید شما هم این تصور را دارید که با شستن کفش داخل لباس­شویی، کفش فرم و قالب خود را از دست می­دهد. دچار آسیب می­شود، اما با رعایت ترفندهایی می­توان کفش را داخل لباس­شویی انداخت بدون این­که کفش دوام خود را از دست بدهد و مثل روز اول تمیز شود.

مرحله اول

در مرحله اول، کفش را برای شست­شو داخل لباس­شویی آماده کنید. اگر کفش گلی و کثیف شده، با یک برس یا یک مسواک کهنه  تمیز کنید.  با این­ کار گرد و خاک اضافی کفش هم گرفته می­شود. اگر کفش­های شما بندی است، بند آن ها را جدا کنید. بندها را می­توانید همزمان با کفش داخل لباس­شویی بشویید یا آن­ها را به صورت جدا شست­شو دهید. با توجه به اندازه کوچک بندها برای جلوگیری از گم شدن آن­ها داخل لباس­شویی می­توانید بندها را داخل روبالشی یا کیسه پارچه­ای سوراخ دار قرار دهید و آن­ها را بشویید. برای شستن کفی کفش هایتان می­توانید آن­ها را داخل جوش ­شیرین قرار دهید یا با مسواک و برس آن­ها را تمیز کنید.

اگر کفش­ هایتان بیش از حد کثیف شده است آن­ها را در یک تشت آب ولرم بیندازید تا کثیفی بیش­از حد آن از بین برود.

مرحله دوم

بعد از انداختن کفش­ ها داخل لباس­شویی دور مناسبی برای شستن انتخاب کنید. اگر از دور کند استفاده کنید، امکان برخورد کفش­ ها به هم یا ساییدگی آنها به دیواره ­های لباس­شویی کمتر و در نتیجه احتمال پارگی یا آسیب­ دیدگی آن­ها نیز کاهش می ­یابد. برای جلوگیری از برخورد کفش­ ها به دیواره لباس­شویی می­توانید محافظی با استفاده از پارچه یا حوله برای آن­ها درست کنید.

بهتر است کفش­ هایتان را با آب سرد شست­شو دهید تا هم به الیاف پارچه آسیبی نرسد و هم از رنگ پس دادن کفش­ ها جلوگیری شود.

مواد شوینده­ای که باید برای این کار استفاده کنید. تفاوت چندانی با مواد شوینده معمولی ندارد و شما می­توانید از شامپو یا مواد شوینده معمولی استفاده کنید. استفاده از مواد شوینده و ضدعفونی کننده­ های قوی اصلا توصیه نمی­شود.

پس از شستن کفش­ ها در لباس­شویی خشک کردن آن­ها در هوای آزاد یا جلوی پنکه بهترین راه برای تغییر فرم ندادن کفش است. سعی کنید از قرار دادن کفش­ها مقابل نور خورشید یا در معرض گرمای مستقیم پرهیز کنید و تا زمانی که کفش­ها کاملا خشک نشده­اند، آن­ها را نپوشید.

با رعایت این ترفندها می­توانید کفش ­های خود را به آسانی در لباس­شویی شستشو دهید. اما باید توجه کنید شستن کفش در لباس­شویی برای کفش ­های پارچه ­ای مناسب است و شستن کفش­ های چرم یا جیر در ماشین اصلا توصیه نمی­شود.

جمع بندی شستن کفش در ماشین­ لباس­شویی

باید ها:

  1. اطمینان حاصل کنید که کفش‌ها مناسب برای شستشو در ماشین لباسشویی هستند.
  2. کفش‌ها را از سایر لباس‌ها جدا کنید و از وسایل گرهزنی مانند کفتار استفاده کنید.
  3. از محصولات شوینده ملایم و مناسب برای نوع کفش استفاده کنید.
  4. حرارت و سرعت چرخش ماشین لباسشویی را کم کرده و برنامه شستشوی حساس را انتخاب کنید.

نباید ها:

  1. کفش‌های چرچیل یا چرمی را در ماشین لباسشویی شستشو ندهید، مگر اینکه روش شستشوی خاص موردنیاز آنها را بشناسید.
  2. از آب گرم برای شستشو استفاده نکنید؛ می تواند باعث شکستن چسب‌ها و فرم‌پذیری کفش‌ها شود.
  3. از خشک کن و شوینده‌های قوی استفاده نکنید؛ ممکن است باعث خرابی جنس کفش شوند.
  4. کفش‌ها را در ماشین لباسشویی خشن نگذارید، زیرا ممکن است باعث پاره شدن، تغییر شکل و خرابی آنها شود.

لینک خرید انواع کفش ایمنی پاتن

خرید انواع پوتین ایمنی   

خرید انواع کفش ایمنی  

خرید انواع کفش و پوتین عایق برق  

خرید انواع کفش پرسنلی و اداری  

خرید انواع پوشاک و لباس کار