ویژگی­ های کفش رویه کوتاه چیست؟
ویژگی­ های کفش رویه کوتاه چیست؟

ویژگی­ های کفش رویه کوتاه چیست؟ انتخاب کفش مناسب یکی از مهم­ترین کارهایی است که معمولا از آن غافل هستیم. پا به عنوان قلب دوم انسان نقش بسیار مهم و حیاتی در سلامت انسان دارد. پا معمولا همیشه در خطر برخورد با سنگ­ها، سنگ ریزه­ ها، خرده شیشه و … قرار دارد بنابراین باید بتواند نقش محافظتی برای پای انسان ایفا نماید. یک کفش خوب معمولا باید بتواند احساس راحتی را به انسان بدهد و همچنین در پای انسان خوب جلوه نماید زیرا امروز آراستگی ظاهری کفش دارای اهمیت فراوانی می­باشد.

انواع ویژگی­ های کفش رویه کوتاه

کفش انواع مختلفی دارد و براساس معیارهای مختلفی می توان آن را تقسیم­ کرد مثلا براساس بنددار یا بی بند بودن، از نظر جنس، از نظر مردانه یا زنانه بودن و همچنین می توان آن را براساس کاربرد به دو دسته معمولی یا اسپورت تقسیم بندی نمود.

در این مطلب قصد داریم درمورد یکی از بهترین و راحت ترین نوع کفش یعنی کفش رویه کوتاه مطالبی را ارایه نماییم. این کفش معمولا از اقبال عمومی زیادی در بین مردم برخوردار بوده و انواع فرهنگ ها در جای جای دنیا از آن استقبال می نمایند.

اگر شما نیز جزوه آن دسته از افرادی هستید که معمولا به راحتی کفش اهمیت فراوانی می­دهید. کفش رویه کوتاه می­تواند انتخاب هوشمندانه­ای باشد. این مدل کفش از نوع کفش معمولی می­باشد که برای افرادی که معمولا زیاد از کفش استفاده می­کنند گزینه بسیار مناسبی می­باشد. زیرا پای شما در آن احساس خستگی نمی­کند حتی با وجود اینکه مدت زمان زیادی را سپری نمایید.

جنس

این کفش بسیار شبیه به کفش کلارک می­باشد. این نوع کفش از نوع کفش راحتی بوده و معمولا از جنس چرم می باشد. و از ویژگی های آن می­توان به بدون بند بودن آن اشاره کرد، دارای پاشنه ی بلندی نمی باشد. در واقع تفاوت بین کفش کلارک و این نوع کفش در رویه است که کفش کلارک برخلاف رویه کوتاه دارای رویه بلند­تری می­باشد. معمولا مدل زنانه این نوع کفش، نسبت به مدل مردانه محبوبیت زیادی دارد.

وزن و راحتی

این کفش­ها معمولا از جنس چرم بوده و دارای کفی طبی می­باشد. همچنین بسیار نرم و قابل انعطاف بوده و احساس راحتی مضاعفی به شما دست می­دهد. که معمولا بین انسان­ها بسیار پرطرفدار بوده و حتی برای پیاده­روی و مشاغلی که مجبورید زمان زیادی از کفش استفاده نمایید بسیار مناسب است.

یکی از معیارهای یک کفش مناسب وزن آن می باشد. به این ترتیب که هر­چقدر وزن کفش کم باشد احساس راحتی بیشتری به شما می­دهد و این دقیقا همان چیزی می­باشد که در این کفش آن را تجربه خواهید نمود.

استحکام

یکی دیگر از معیارهای مهم انتخاب کفش مناسب استحکام آن می­باشد. معمولا نیرویی که به کف پا در هنگام راه رفتن وارد می­شود در حدود دو برابر وزن انسان می­باشد. جالب اینکه در حالت دویدن مقدار این نیرو به ده برابر وزن بدن میرسد بنابراین باید در انتخاب کفش حتما موضوع استحکام را جدی بگیریم تا از وقوع صدمات جسمی به بدنمان جلوگیری نماییم.

کفش رویه کوتاه معمولا از استحکام خوبی برخوردار بوده و شوک وارد به کف پا را می­­گیرد. می­تواند تا حدودی نقش حفاظتی از سلامت جسمی شما ایفا نماید و به دلیل کوتاه بودن پاشنه احساس راحتی مضاعفی به شما بدهد.

راحتی کفش رویه کوتاه

قسمت جلویی این نوع کفش معمولا فضای مناسب و کافی برای انگشتان پا دارند. بنابراین این فضا نیز می­تواند از بروز صدمات احتمالی جلوگیری نماید. زیرا نه آنقدر تنگ است که انگشتان پا روی هم سوار شوند و نه آنقدر گشاد که با فاصله از هم قرار بگیرند.

همچنین چیزی در حدود یک سانتی متر فضا بین انگست شست پا و نوک کفش وجود دارد که باعث می­شود از فشاری که هنگام راه رفتن به پا وارد می­شود کاسته شود. پشتی این مدل از کفش ها معمولا سفت و محکم هستند بنابراین این هم می­تواند محافظ خوبی برای پای شما باشد.

داخل این نوع کفش­ ها معمولا دارای قوس هایی است که باعث می­شود. وزن بدن انسان به صورت متناسب در تمامی قسمت­های کفش توزیع شود تا احساس راحتی بیشتری به شما دست بدهد. همچنین کف این مدل کفش­ها بسیار یکنواخت است.

پاشنه­ی استاندارد از دیگر مزایای این نوع کفش­هاست. معمولا هم کفش پاشنه­دار و هم کفش بدون پاشنه برای سلامت انسان مضر هستند و می­توانند عوارض جبران­ناپذیری برای انسان به وجود آورند. این در حالی است که این کفش معمولا دارای پاشنه در اندازه 1.5 الی 3 سانتی متر بوده که هم به راحتی پا کمک می­نماید و هم به سطح سلامت شما کمک شایانی می­کند.

در کل می­توان اذعان نمود که کفش رویه کوتاه تمامی ویژگی­های مناسب یک کفش خوب را داراست بنابراین اگر به سلامت خود اهمیت می­دهید و می­خواهید تا از کفشی استفاده نمایید. که در عین شیک بودن از پای شما به خوبی محافظت کرده و احساس راحتی نمایید. بدون شک می توانید این کفش را جایگزین کفش های فعلی خود کرده و از آن احساس راحتی نمایید.

جمع بندی ویژگی­ های کفش رویه کوتاه

ویژگی‌های کفش رویه کوتاه عبارتند از:

  1. استحکام: کفش‌های رویه کوتاه معمولاً دارای استحکام بالایی هستند و می‌توانند در برابر فشار و ضربه‌های خفیف مقاومت کنند.
  2. منعطفی: رویه کفش کوتاه معمولاً انعطاف‌پذیر است و به پاهای شما اجازه حرکت آزاد می‌دهد.
  3. سبکی: اکثر کفش‌های رویه کوتاه سبک و راحت هستند، که مناسب برای استفاده روزمره و فعالیت‌های ورزشی خلاقانه هستند.
  4. دمای مناسب: این نوع کفش‌ها به دلیل رویه کوتاه، مناسب برای فصول گرم سال می‌باشند که اجازه تنفس پوست پا را می‌دهند.
  5. آسانی پاکسازی: رویه کفش کوتاه معمولاً آسان به پاکسازی و نگهداری است، که از آن برای استفاده روزمره استفاده می‌شود.

این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کنند تا یک کفش رویه کوتاه انتخاب کنید که برآورده‌ی نیازهای شما باشد.

لینک خرید انواع کفش ایمنی پاتن

خرید انواع پوتین ایمنی   

خرید انواع کفش ایمنی  

خرید انواع کفش و پوتین عایق برق  

خرید انواع کفش پرسنلی و اداری  

خرید انواع پوشاک و لباس کار