راهنمای خرید کفش زنانه
راهنمای خرید کفش زنانه

انتخاب و خرید کفش زنانه برای اندامی فعال مانند پا امری ضروری است. پاها وزن بدن و فشار ناشی از راه رفتن را تحمل می­کنند. فشاری که از سمت زمین به پا هنگام راه رفتن وارد می­ شود. دو برابر وزن بدن است بنابراین اگر شماکفش مناسبی برای خود انتخاب نکنید، ممکن است. آسیب­ های جدی در اثر پوشیدن نوشیدن کفش مناسب به بدنتان وارد شود. این آسیب­ها شامل پینه، میخچه، درد مفاصل و کمردرد می­شود.

اما نکته مهم این است که برای یک خانم شیک­پوش، انتخاب کفشی که علاوه بر ظاهری شیک و زیبا، استاندارد و راحت باشد کمی مشکل است. چالش اساسی خانم­های شیک­پوش در انتخاب کفش محسوب می­شود.

از این گذشته شما باید بدانید چه کفشی مناسب چه مکانی و دارای چه کاربردی است. مثلا انتخاب یک کفش پاشنه بلند براق و قرمز برای یک مهمانی انتخاب درستی است. اما همین انتخاب برای یک قرار کاری اصلا درست نیست.

به طور کلی انتخاب کفش زنانه در کنار ظاهر و راحتی به عوامل دیگری مانند آب­وهوا، محیط، کاربرد و … بستگی دارد. دراین مقاله به چند ترفند برای انتخاب کفش زنانه مناسب اشاره شده­است.

برای انتخاب یک کفش مناسب باید با انواع کفش­ها و کاربرد آن­ها آشنا شوید.

معرفی کفش ­های روزمره

کفش­های روزمره کفش­هایی هستند که برای امور روزانه مورد استفاده قرار می­گیرند. بنابراین مهم­ترین ویژگی آن­ها راحتی آن­هاست این کفش­ها باید کفی مناسبی داشته باشند و فرم ایده­ال پا را ساپورت کنند. این کفش­ها به علت راحتی که دارند مناسب مجالس و مهمانی­ها نیستند.

راهنمای خرید کفش زنانه

پاشنه بلند: کفش­های پاشنه بلند در میان خانم­ها از محبوبیت بالایی برخوردارند. طوری که حتی از برخی از آن­ها برای محیط کار نیز استفاده می­شود. مشخصه اصلی آن­ها پاشنه آن­ها است. هر چه­قدر پاشنه بلندتر باشد، راه رفتن با کفش سخت­تر می­شود. کفش پاشنه بلند به انواع مختلفی تقسیم می­ شود که ملاک این دسته­ بندی سایز پاشنه، مدل کفش یا ضخیم یا نازک بودن پاشه می­تواند باشد.

راهنمای خرید کفش زنانه

صندل­ها: صندل­ها نوعی از کفش­ها هستند  که به عت روباز بودن، بیشترین هوا رسانی به داخل کفش را دارند و در تابستان بیشتر مورد استفاده قرار می­گیرند. برخی از صندل­ها برای کاربرد روزمره طراحی شده­اند و برخی دیگر پاشنه دارند و برای مناسبت­ها و مهمانی­ها مورد استفاده قرار می­گیرند.

کفش ورزشی: استفاده از بوت و نیم بوت مختص فصل سرد سال است، زیرا به‌خوبی پاها را گرم نگه می‌دارد. مدل‌هایی از بوت‌ تا اندازه مچ پا هستند (نیم‌بوت)، برخی تا زیر زانو و حتی تا بالای زانو نیز طراحی شده‌اند. جنس و کیفیت این نوع از کفش‌های زنانه بسیار مهم است. زیرا باید در برابر نفوذ سرما و آب مقاوم باشند و به خوبی پاها را گرم نگه دارند. بوت و نیم‌‎بوت را می‌توان در محیط‌های کاری، قرارهای رسمی و دوستانه به پا کرد. بوت‌ها می‌توانند مسطح و گهگاه پاشنه‌دار باشند. آنها از چرم، جیر، پارچه و با کفی لاستیکی ساخته می‌شوند.

راهنمای خرید کفش زنانه

هنگام خرید کفش زنانه باید به چه نکاتی توجه کرد؟

هنگام خرید صرفا با اتکا به علاقه اقدام به خرید نکنید و راحتی کفش را در نظر بگیرید. زیرا ممکن است کفشی که صرفا از روی ظاهر انتخاب شده، نتواند راحتی و سلامت پاهای شما را تامین کند.

مهم­ترین معیار در انتخاب کفش راحتی است. حتی در انتخاب کفش­ های پاشنه ­بلند یا مجلسی نیز معیار راحتی را دراولویت قرار دهید.

با این­که انتخاب رنگ کفش کاملا سلیقه­ای است و به علاقه خودتان بستگی دارد. اما سعی کنید از رنگ­های روشن برای شاد کردن روحیه­تان استفاده کنید

اگر طرفدار مد روز هستید، ببینید چه نوع کفشی با نیازهای شما هم­خوانی دارد و مطابق با علاقه شماست.

نکات مهم در حین خرید کفش زنانه

هنگام خرید کفش به این نکته توجه کنید که ممکن است. سایز پای شما با تغییراتی در وزن یا قد یا با تغییراتی در شرایط­تان مانند بارداری دچار تغییر شود. بنابراین هنگام خرید کفش به سایز قبلی پاهایتان اتکا نکنید و حتما هنگام خرید کفش آن­ها را پوشیده و چند قدم راه بروید تا از سایز مناسب کفشی که انتخاب کردید مطمئن شوید.

حداقل فاصله بین انگشت شما تا قسمت جلویی کفش باید یک سانتی­متر باشد باشد. تا بتوانید پای خود را آزادانه در کفش تکان دهید.

توجه داشته­ باشید پوشیدن کفش تنگ باعث آسیب­هایی مانند پینه و میخچه و پوشیدن کفش­های گشاد باعث تاول زدن پا می­شود.

در نهایت این نکته را در نظر داشته ­باشید که در هیچ شرایطی برای انتخاب کفش، راحتی کفش را قربانی ظاهر شیک کفش نکنید و کفشی را انتخاب کنید که در آن کاملا احساس راحتی می­کنید.

لینک خرید انواع کفش ایمنی پاتن

خرید انواع پوتین ایمنی   

خرید انواع کفش ایمنی  

خرید انواع کفش و پوتین عایق برق  

خرید انواع کفش پرسنلی و اداری  

خرید انواع پوشاک و لباس کار